Temperaturile scăzute din acest week-end, precum și ninsorile viscolite au determinat dublarea numărului de intervenții pentru dezghețarea branșamentelor stradale, cât și cele din subsolurile proprietăților. Zonele unde au intervenit colegii noștri sunt Centrul Vechi, precum și Centrul Civic.

Facem precizarea că aceste intervenții trebuie realizate cu mare atenție. Dacă lucrarea este doar în căminul de apometru, durata de execuție este de aproximativ 30-40 de minute. Dacă este înghețat branșamentul spre imobil, aici lucrurile stau diferit. În funcție de materialul din care este confecționat branșamentul, măsurile luate se adaptează. Spre exemplu, pentru unul din polietilenă, se utilizează un utilaj cu aburi, iar intervenția poate dura 4 ore, în medie.

Înghețarea contorului duce la blocarea și deteriorarea sa, având drept consecință principală lipsa apei pentru o perioadă mai lungă de timp.

Pentru aceia dintre dumneavoastră care aveţi pe proprietate căminul de branşament,  facem precizarea că, în conformitate cu legislația în vigoare (Ordinul nr.90/2007), responsabilitatea întreţinerii instalației de apă și a protejării contorului revine în totalitate clientului.

Prin urmare, costurile de înlocuire a contorului de apă sau de reparare a instalației deteriorate din cauza înghețului vor fi suportate de către dumneavoastră.

Pentru a preîntâmpina astfel de situații, venim cu câteva recomandări privind protejarea pe timpul iernii a contoarelor și a branșamentelor de alimentare cu apă aflate pe proprietatea clienților.

Măsuri de prevenire

  • În cazul în care branșamentul este situat într-un cămin de apometru, se recomandă izolarea termică cu polistiren (sau cu alte materiale termoizolante, care nu absorb apa) a pereților și a planșeului, inclusiv a capacului acestuia.
  • Pentru contoarele aflate în subsoluri, o protejare eficientă a acestora se realizează prin reducerea suprafețelor gurilor de ventilație, asigurând astfel o temperatură peste limita de îngheț a apometrelor.
  • Pentru situațiile în care lipsiți de la domiciliu în perioada iernii este necesară golirea apei din instalație. Acolo unde este posibil, este utilă montarea unui robinet de golire după apometru.

Bine de știut! 

  • Dacă aţi găsit instalaţia îngheţată, nu încercaţi să o dezgheţaţi singuri!
  • Nu folosiți flacără deschisă pentru dezghețarea contorului sau a instalației de apă!
  • Nu turnați apă fierbinte pe contor!

Apelați cu încredere 0268 926 (Call Center – Compania Apa Brașov S.A.) și vă asigurăm că veţi primi întreg sprijinul nostru! Veți evita astfel problemele şi costurile suplimentare.