Începând cu luna martie și până la sfârșitul anului , toate localitățile din aria de operare a Companiei Apa Brașov vor beneficia de o amplă campanie de înlocuire a contoarelor vechi, de branșament, cu unele inteligente. Ca urmare a unei licitații organizate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, a fost semnat un contract pentru achiziționarea a 32.000 de aparate de măsură de ultimă generație, în valoare de 24,1 milioane de lei, fără TVA.

Procesul de contorizare este unul început acum câțiva ani, prin care au fost deja montate 20.000 de aparate de măsură.  Astfel, toate punctele de consum din aria de operare vor fi contorizate digital.

Localitățile incluse în această campanie sunt:

  • Municipiul Brașov, cu cartierele Schei, Șprenghi, Blumăna, Triaj, Răcădău, Tractorul, zona Centrului vechi, Gării și Temeliei, Noua, Bartolomeu, Stupini, Astra, Centrul Civic, Dacia, Florilor și Poiana Brașov
  • Codlea, Ghimbav, Hălchiu, Satu Nou, Sânpetru, Podu Olt, Teliu, Prejmer, Hărman, Bod, Hăghig, Iarăș, Apața, Săcele, Rupea, Hoghiz, Homorod, Mateiaș, Racoș, Ungra

Facem precizarea că toți clienții din aria noastră de operare vor beneficia de acest tip de contoare, iar costurile sunt suportate în întregime de Compania Apa Brașov. Aceste aparate au următoarele avantaje:

  • au modul radio integrat și pot fi citite de la distanță, fără a fi deranjat clientul
  • detectează pierderile de apă, iar clientul poate fi avertizat dacă are o defecțiune la rețeaua interioară
  • afișează, pe lângă indexul total, debitul instantaneu
  • colectează date referitoare la consum (indecșii orari, debitele minime sau maxime orare, alarme)
  • au o durată medie de viață de 14 ani

Contorizarea inteligentă a tuturor punctelor de măsură din aria de operare este una dintre acțiunile întreprinse pentru conformarea la Directiva Europeană a Apei Potabile și la cerințele Autorității Naționale de Reglementare a Serviciilor Publice (A.N.R.S.C.), pentru controlul și reducerea pierderilor.

Pentru ca această campanie să fie un succes, este recomandat să fie respectate obligațiile ambelor părți implicate.

 OBLIGAȚIILE COMPANIEI APA:

  • Să anunțe din timp, printr-un program săptămânal, localitatea, străzile unde se vor monta contoarele și intervalul orar. Pentru clienții care nu sunt acasă în acest interval, vor fi făcute reprogramări.
  • Montajul va fi realizat de echipe ale contractorului și ale Companiei Apa Brașov. Acestea sunt obligate să prezinte legitimațiile de serviciu, la intrarea pe proprietatea clientului.
  • Montatorii nu au voie să intre în locuințele clienților (cu excepția situației în care contorul este amplasat în imobil) și nici să primească atenții de vreun fel.
  • Să se asigure de completarea corectă a documentelor de demontare – montare

OBLIGAȚIILE CLIENTULUI:

  • Să permită accesul la căminul de branșament, în situația în care acesta este situat pe proprietatea acestuia.
  • Să se reprogrameze pentru montaj, la numărul de telefon 0268 926, în situația în care nu a fost găsit acasă în perioada programată

Informații privind programul săptămânal de schimbare a contoarelor vor fi transmise prin intermediul flyerelor atașate la factură, prin SMS-uri, pe pagina de Facebook, pe www.apabrasov.ro sau prin alte mijloace de comunicare.