Trăim într-o lume de plastic: peturi, articole de menaj, îmbrăcăminte, încălțăminte, gadget-uri, detergenți, cosmetice, electrocasnice. Orice pas facem, avem în jurul nostru mult material de acest tip. Fiecare și-a pus, la un moment dat întrebarea cum poate să trăiască folosind mai puțin plastic, cum poate să recicleze.

Inginerii caută soluții mereu în acest sens. Ideea drumurilor din plastic a apărut acum 20 de ani în India. Acolo au fost testate și construite primele șosele din plastic, iar țara asiatică are în prezent peste 96.000 de km de drumuri din acest material. Tehnologia de acest tip câștigă teren în Marea Britanie, Europa, Australia sau Asia unde se construiesc astfel de șosele.

Studiile realizate scot în evidență că drumurile care conțin plastic reciclat au un potențial și se comportă la fel sau chiar mai bine decât cele tradiționale. Pot dura mai mult, pot tolera schimbările climatice mult mai bine, sunt mai rezistente la avariile provocate de apă, crăpături sau găuri.

Și când se strâng sute de tone de plastic reciclat, cel mai bun lucru pe care l-ar putea cineva face este să realizeze drumuri de plastic. Și aceasta, deoarece doar 9 procente din cele 350 de milioane de tone de plastic pe care le produce omenirea într-un an, ajung să fie reciclate.

Într-una din fabricile din Scoția, o tonă de material pentru șosele conține echivalentul a 80.000 de peturi, iar fiecare kilometru de drum construit din acest mix înseamnă 750.000 de pungi de plastic.

Tehnologia este nouă, utilizată de mai puțin de 7 ani. Încă nu se știe cum vor rezista în timp aceste drumuri de plastic. Și nici dacă se vor încălzi la noile temperaturi ale viitorului. Cu siguranță, ideea este bună, chiar fantastică. Și de fiecare dată când alegem să cumpărăm un produs de plastic, să știm că trebuie să învățăm să reciclăm! Că drumurile pe care vom putea apuca pot fi de plastic!